سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال ۱۳۸۲ و با استناد به ماده هفت قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تجمیع معاونت امور مخابراتی این وزارتخانه و اداره‌کل ارتباطات رادیوئی تاسیس شد. هدف از ایجاد این سازمان ایفای اختیارات حاکمیتی، نظارتی و اجرایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی است تا به عنوان نهاد نظارتی زمینه رقابتی شدن بازار ارائه خدمات مخابراتی و بالارفتن کیفیت خدمات ارتباطی را فراهم کند. اداره دبیرخانه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و نظارت بر اجرای مصوبات آن نیز از دیگر وظایف مهم این سازمان است.

 

دوره 20 ساعته مدیریت فرایندهای کسب و کار برای شرکت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شد.

 

این دوره دو روزه شامل آموزش های زیر بود:

 ۱.فرایند و مدیریت فرایند چیست؟ چه اهمیتی دارد؟ چه دستاوردهایی باید انتظار داشته باشیم؟

۲.چرخه عمر و متدولوژی های مدیریت فرایند و فازهای آن (مدلی بومی طراحی شده برای شرکتهای ایرانی- این مدل با مطالعه و تحقیق بر روی مدلهای معرف جهانی و استقرار در چندین شرکت دولتی و  خصوصی بومی شده است)

3.اصول طراحی معماری فرایند و انجام آن

۴.آموزش استاندارد BPMN 2.0 و ابزار ویژوال پاردایم- همه با این ابزار کار کردند و چند فرایند ترسیم شد و شناسنامه فرایند آن تدوین گردید.

۵. آموزش تحلیل فرایند و انجام آن در ویژوال پارادایم و چگونگی طراحی وضع مطلوب- مشاهده نمونه انجام شده و فرمت سند بهبود و تحلیل در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت وطی دوره این سند تکمیل گردید. همچنین با ویژوال پاردایم نیز به تحلیل فرایند پرداخته شد.

  1. آماده سازی فرایند برای پیاده سازی در بستر BPMS برای این موضوع ما سندی خاص را طراحی کرده ایم که واسط بین مدل فرایندی تحلیلگر و پیاده سازی فرایند توسط BPMSکار است. فرمت این سند در طی این دوره ها در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد و با هم برای حداقل یک فرایند سند را تکمیل می کنیم.
  2. پیاده سازی فرایند در بستر BPMS– در بخش آخر با شاخص های انتخاب BPMS آشنا شده و آموختند چه طور یک BPMS مناسب برای سازمان انتخاب شود و بهترین BPMSهای در دسترس در ایران معرفی شد. همچنین کار با دو BPMS به طور مقدماتی آموزش داده شده و مراحل ساخت (مکانیزاسیون) یک فرایند در هر یک شرح داده شد.

 

نکته قابل توجه در این دوره استاندارد جدید DMN و همچنین RPA بود که در طی دوره با آن آشنا شد.

 

دوره های مدیریت فرایند ما بر حسب تجربیات اجرایی استقرار مدیریت فرایندهای کسب و کار در سازمان های متعدد طراحی شده و حتما طی دوره فعالیت های اجرایی آن را با هم تمرین خواهیم کرد و حداقل یکبار مراحل استقرار را برای حداقل یک فرایند پیش خواهیم برد.

برای شرکت در دوره آنلاین مدیریت فرایند اینجا کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *