“سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال ۱۳۸۲ و با استناد به ماده هفت قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تجمیع معاونت امور مخابراتی این وزارتخانه و ادارهکل ارتباطات رادیوئی تاسیس شد. هدف از ایجاد این سازمان ایفای اختیارات حاکمیتی، نظارتی و اجرایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی است تا به عنوان نهاد نظارتی زمینه رقابتی شدن بازار ارائه خدمات مخابراتی و بالارفتن کیفیت خدمات ارتباطی را فراهم کند. اداره دبیرخانه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و نظارت بر اجرای مصوبات آن نیز از دیگر وظایف مهم این سازمان است.“
دوره 20 ساعته مدیریت فرایندهای کسب و کار برای شرکت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شد.
این دوره دو روزه شامل آموزش های زیر بود:
۱.فرایند و مدیریت فرایند چیست؟ چه اهمیتی دارد؟ چه دستاوردهایی باید انتظار داشته باشیم؟
۲.چرخه عمر و متدولوژی های مدیریت فرایند و فازهای آن (مدلی بومی طراحی شده برای شرکتهای ایرانی- این مدل با مطالعه و تحقیق بر روی مدلهای معرف جهانی و استقرار در چندین شرکت دولتی و خصوصی بومی شده است)
3.اصول طراحی معماری فرایند و انجام آن
۴.آموزش استاندارد BPMN 2.0 و ابزار ویژوال پاردایم- همه با این ابزار کار کردند و چند فرایند ترسیم شد و شناسنامه فرایند آن تدوین گردید.
۵. آموزش تحلیل فرایند و انجام آن در ویژوال پارادایم و چگونگی طراحی وضع مطلوب- مشاهده نمونه انجام شده و فرمت سند بهبود و تحلیل در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت وطی دوره این سند تکمیل گردید. همچنین با ویژوال پاردایم نیز به تحلیل فرایند پرداخته شد.
- آماده سازی فرایند برای پیاده سازی در بستر BPMS – برای این موضوع ما سندی خاص را طراحی کرده ایم که واسط بین مدل فرایندی تحلیلگر و پیاده سازی فرایند توسط BPMSکار است. فرمت این سند در طی این دوره ها در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد و با هم برای حداقل یک فرایند سند را تکمیل می کنیم.
- پیاده سازی فرایند در بستر BPMS– در بخش آخر با شاخص های انتخاب BPMS آشنا شده و آموختند چه طور یک BPMS مناسب برای سازمان انتخاب شود و بهترین BPMSهای در دسترس در ایران معرفی شد. همچنین کار با دو BPMS به طور مقدماتی آموزش داده شده و مراحل ساخت (مکانیزاسیون) یک فرایند در هر یک شرح داده شد.
نکته قابل توجه در این دوره استاندارد جدید DMN و همچنین RPA بود که در طی دوره با آن آشنا شد.
دوره های مدیریت فرایند ما بر حسب تجربیات اجرایی استقرار مدیریت فرایندهای کسب و کار در سازمان های متعدد طراحی شده و حتما طی دوره فعالیت های اجرایی آن را با هم تمرین خواهیم کرد و حداقل یکبار مراحل استقرار را برای حداقل یک فرایند پیش خواهیم برد.
برای شرکت در دوره آنلاین مدیریت فرایند اینجا کلیک کنید.
بدون دیدگاه