حراج!

دوره مدیریت فرایندهای کسب و کار

820,000 تومان 410,000 تومان

📣📣در این دوره دو روزه دوره مديريت فرايندهاي کسب و کار:

طراحی معماری فرایند، APQC t *استاندارد BPMN 2.0  و ترسیم فرایند در ویژوال پاردایم، انواع BPMSها و ارزیابی آنها و … را می آموزید.

 

زمان برگزاری:10 و 11 مهر ماه ساعت 9 تا 17

توضیحات

 

.0 تا 100 مديريت فرايند

در اين دوره تمام شرکت کنندگان يکبار چرخه مديريت فرايند را طي خواهند کرد يعني:

  1. معماري فرايند را براي سازمان خود يا جايي که در آن مشاور هستند طراحي مي کنند
  2. با استاندارد BPMN 2.0 آشنا مي شود و ترسيم فرايند مي کنند
  3. با ابزار ويژوال پارادايم آشنا مي شود و ترسيم فرايند مي کنند
  4. يک فرمت شناسنامه فرايند به آنها داده مي شود و آن را براي فرايندهاي ترسيم شده قبلي تکميل مي کنند
  5. تحليل در ويژوال پارادايم را مي آموزند
  6. با روشهاي اجراي و BPMSها آشنا مي شوند

ضرورت کارگاه

1 ) سازمان‌ها در دوره‌های مختلف همواره با تغییراتی در کسب وکارهای و قوانین آنها مواجه بوده و هستند و برای حركت بسوی سرآمدی سازمانی، نيازمند تطبیق با این تغییرات و چالش ها می باشند به همین خاطر همواره با نگرش های متفاوتی روبرو خواهند شد، از آن جمله می‌توان به  توسعه سيستم‌های كيفيت در يک سازمان اشاره نمود که باعث ايجاد نگرش نظام‌مند به فعاليت های جاری، بهبود عملكرد سازمان ، افزايش اطمينان مشتری به سازمان، كاهش فعاليت های غير ضروری و دوباره كاری ها و امكان ايجاد رقابت در بازارهای داخلی، منطقه‌ای و جهانی می شود. برخی صاحب نظران، مسيری را برای اين كار پيش بينی میكنند كه از تأمين حداقلی اين نيازها مانند رعایت الزامات و استانداردهای ISO، آغاز می شود. در ويرايش جديد استانداردهای ISO 9000 در سطح جهان، بحث فرآيند و فرآيندگرايی جايگاه برجسته‌تری در ادبيات مديريتی پيدا كرده و طراحان برجسته نظام‌های مديريتی نيز همواره بر اهميت نقش آن تاكيد دارند.

2) آغاز موفقیت زمانی است که ما مسیر تحقق هدف را بدانیم. برای تحقق هر هدف، ما سه نوع حوزه فعالیتی را باید در نظر بگیریم:

  •  مسیر مستقیم تحقق هدف یا زنجیره ارزش اصلی سازمان برای ما مستقیماً ارزش تولید می‌کنند.
  • فعالیت های دیگری مانند جذب منابع انسانی و خدمات پشتیبانی که به حرکت زنجیره ارزش ما کمک می‌کنند و به طور غیر مستقیم ارزش‌ساز هستند.
  • فعالیت‌های جهت ده که از انحراف از مسیر اصلی بواسطه برنامه‌ریزی و نظارت بر آن، ممانعت می‌کنند.

از سوی دیگر می‌دانیم فعالیت‌های متوالی که منجر به یک نتیجه خاص می‌شوند، یک فرایند نامیده می‌شود. در واقع بر خلاف تصور متخصصانی که کسب و کاری را راه‌اندازی می‌کنند و موفقیت را صرفاً در فعالیت های ارزش‌ساز می‌دانند دوام و بقا و رشد هر کسب و کاری نیاز به توجه به فعالیت‌ها در سه طبقه فرایندهای اصلی، پشتیبانی و مدیریتی دارد. کنترل و اداره نمودن این‌ فرایندها، همان مدیریت فرایندهای کسب و کار است. بنابراین مدیریت فرایندهای کسب و کار با معماری و طراحی مسیرهای تولید ارزش و ایجاد جریان‌های پشتیبان، عامل مهم موفقیت هر کسب و کار است.

3) اهمیت بحث ساده و روان سازی گردش کارها و فرایندهای سازمانی و تاکیدات محکم سازمان­ ها و مراجع بالادستی از جمله سازمان مدیریت و برنامه­ ریزی کشور و ریاست جمهوری، آموزش و فرهنگ­ سازی در حوزه BPM و BPMS به عنوان مرحله اول و پیش نیاز اساسی اینگونه فعالیت­ها تلقی می­گردد. این موضوع صراحتاً در بخش­نامه دوره ­های آموزشی کارکنان دولت در حوزه فناوری اطلاعات صفحه 22 و 23 اشاره شده است.

4) مديريت فرآيندهاي كسب و كار به عنوان پرمخاطب ترين موضوع گوگل در زمينه سازمانی و فناوری اطلاعات بوده است و يكی از حوزه های پر درآمد در آينده است. نرخ رشد بازار کار مديريت فرآيند كسب وكار در آینده در تصویر زیر مشخص شده است:

 

نرخ رشد بازار کار مديريت فرآيند كسب وكار در آینده

چند آمار مهم ديگر!

97% سازمانهای اروپایی باور دارند BPM برایشان لازم است.

96% سازمانهای امریکایی به نحوی با BPM درگیر هستند.

بر اساس پژوهش گارتنر BPM الویت شماره 1 مدیران عامل است.

   

85% مشکلات کسب و کار  نتيجه فرايندها، ساختار و مکانيزم هاي کنترل و تنها 15% نتيجه عمکلرد کارکنان است.

سرفصل‌های دوره

بخش اول: متقاعدسازی و آماده‌سازی

  1. پنج نکته برای جایگاه‌سازی
  2. ده کلید متقاعدسازی جهت اجرای BPM
  3. فرایند و مدیریت فرایند چیست؟
  4. BPM چه کمکی به سازمان‌ها می‌کند؟
  5. متدولوژی‌های پروژه BPM

بخش دوم: قاب‌بندی و شناسایی فرایندها

  1. احصا فرایند
  2. انتخاب اولین فرایند، می‌تواند عامل موفقیت پروژه شود!
  3. زنجیره ارزش سازمان را ترسیم کنید.
    • طبقه‌بندی فرایندها
    • سطوح فرایندی
    • مدل‌های مرجع – کارعملی – طراحی نقشه فرایندی و معماری فرایند
  4. مدلسازی
    • استاندارهای مدلسازی و تشریح BPMN 2.0 – کارعملی – دو مرحله مدلسازی فر ایند
    • ابزارهای مدلسازی و معرفی کاربردی VISUAL PARADIGM – کارعملی  – مدلسازی فر ایند

بخش سوم: سازمان ما در چه شرایطی قرار دارد؟

  1. شناسایی شاخص‌ها
  2. شناسنامه فرایند کارعملی – تدوین شناسنامه فرایند
  3. اندازه‌گیری وضع موجود

بخش چهارم: تحلیل شکاف و طراحی وضع مطلوب

  1. اندازه‌گیری بلوغ سازمانی
  2. تجزیه و تحلیل فرایند کارعملی – تحلیل فرایند مدلسازی شده
    • ماتریس CRUD
    • ماتریسRACI
    • Diagram Matrix
    • متحرک‌سازی
    • شبیه‌سازی
  1. طراحی راهکار بهبود

بخش پنجم: بهبود

  1. تعیین اقدامات اجرایی
  2. اجرای راهکار بهبود
  3. تهیه گزارش

بخش ششم: ارزیابی و بهبود مستمر

  1. اندازه‌گیری و ارزیابی
  2. طراحی اقدامات پیشگیرانه
  3. بازنگری و بازطراحی
  4. اجرا

بخش هفتم: BPMS

  1. نسل‌های سیستم‌های اطلاعاتی
  2. ابزارهای BPMS
  3. جایگاه BPMS
  4. مراحل تولید نرم‌افزار
  5. گزارشگیری در BPMS

سوابق برگزار کننده

تیم ما در سازمان دولتی و خصوصی بسیاری به عنوان مدرس، مشاور و یا ناظر در حوزه مدیریت فرایندهای کسب و کار فعالیت داشته‌اند. ما می توانم به شما کمک کنم تا با استفاده از توانمندی‌هایی که شما به دست می‌آورید، با کارکنان سازمان‌تان پروژه مدیریت فرایندهای کسب و کار را در سازمان‌تان استقرار دهید.

ما این کار را از طریق ارائه آموزش های کاملا کاربردی، عملیاتی و نظارت بر اجرای آن با ارائه آموزش و خدمات مربی‌گری انجام می‌دهیم.

 خلاصه سوابق بنده به شرح ذیل است:

  • نويسنده کتابهاي:
    • نقشه راه مديريت فرايندهاي کسب و کار
    • رابطه ايزو و مديريت فرايند
    • تحزيه و تحليل فرايندها
    • مدیریت و توسعه کسب وکار – مبتنی بر APQC
  • مدیر پروژه‌های تحلیل و طراحی سامانه‌های ملی کشور (سامانه استعلامات، پنجره واحد زمین)
  • مشاور و مدیر پروژه‌های مدیریت فرایندها مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری تهران
  • مشاور، ناظر و ارزیاب پروژه استقرار مدیریت فرایندهای کسب و‌ کار در شرکت‌های خصوصی مانند فن‌نیرو، فناوران پیشخوان، رسا تجارت، صنایع فلزی، مترا، همکاران رهپویان و ….

شرکت آدیداس شرکت ALIAZ ایرلند شرکت KPN در هلند
ایجاد ارتباط بین 500 عملیات فروش کاهش زمان اجرای فراین به 1/7 (یک هفتم) اعمال اسان و سریع تغییرات در فرایندهای کسب و کار از مدت زمان حدوداً 5 هفته‌ای به فقط 2 هفته)
ایجاد ارتباط بین 400 کارخانه فزایش 80% کارایی کاهش 90% زمان فرایند سفارشات
ساده کردن بیش از 500 تغییر سفارش خرید در ماه برگشت سرمایه در شش ماه کاهش 95% درصد خطا
کاهش 60% هزینه 200.000 یورو صرفه جویی در ماه
کاهش زمان به 25%‌ زمان کار به صورت سنتی

نظرات شرکت کنندگان دوره هاي قبلي

ظرات سازمان‌ها درباره دوره BPM استاد دلیری

 

 

 

 

 

تصاویر دوره های برگزار شده

5


سيستم سازي 1


سيستم سازي 2


سمينار آموزشي مديريت فرايندهاي کسب و کار و 5S


آموزش مديريت فرايند


آموزش مديريت فرايند


آموزش مديريت فرايند


14


آموزش مديريت فرايند


2


5


8


10


4


6


آموزش مديريت فرايند


آموزش مديريت فرايند


7


9


11

این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

– مدیران فناوری اطلاعات سازمان ها
– طراحان و متولیان حوزه بهبود فرایندها در سازمان
– مدیران و کارشناسان فنی پروژه های یکپارچه سازی سیستم ها و فرایندها

-مديران و کارشناسان برنامه ريز و سيستم ها و روشها

-دانشحويان و فارغ التحصيلان صنايع، مديريت و IT

محل برگزاری کجاست؟

ميدان صنعت، خيابان مهستان

 

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دوره مدیریت فرایندهای کسب و کار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دوره مدیریت فرایندهای کسب و کار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *