نگاه آینده نگر به مدیریت فرایند کسب و کار (BPM)

نگاه آینده نگر به مدیریت فرایند کسب و کار (BPM)

مدیریت فرایند کسب و کار (BPM)  Ian Hawkins

مدیریت فرایند کسب و کار (BPM)

مدیریت فرایند کسب و کار (BPM)

مدیریت فرایند کسب و کار (BPM) مورد فراگیری برای توصیف روش های مختلف برای کشف, مدلسازی, تحلیل, اندازه گیری, بهبود, بهینه سازی و خودکار کردن فرایند کسب و کار است.

فرایند کسب و کار چیست؟ هر چیزی که شما انجام میدهید اعم از درست کردن یک برگر یا افتتحاح خط تولید پیشرفته ربات. مکدونالد یکی از بزرگترین رستوران های زنجیره ای است, زیرا فرایند کسب و کارشان را تا مرحله n ام درک میکنند. قطعات زیادی برای یک ماشین وجود دارد تا mac. اما این اصول بیشتر یکسان هستند. همه انها نتایج مجموعه ای از فرایندهای کسب و کار هستند و چگومگی مدیریت آنها موفقیت یا شکست سنگین را تعیین میکند.

BPM یک قسمت اصلی کسب و کار است که از تکرار وظایف و هدر دادن زمان جلوگیری میکند. همراه با اصول Lean, شش زیگما , BPM مجموعه ای قوی از ابزارهایی است تا فرایند را از جاهایی که داده استفاده میشود بیرون بیاورند تا راه های کارایی را پیدا کنند و در رضایت مندی مشتری کارامد تر عمل کنند.

اما خبرهای مهم در حال حاضر در مورد اتوماسیون رباتیک (RPA)  است. آیا Al جایی نیست که کل هزینه و توجه صرف آن میشود؟ آیا بعضی از این بحث ها یعنی درست کردن برگروساخت ماشین واضح نیستند؟

آیا ریسک BPM  نادیده گرفته میشود؟

مدیریت فرایند کسب و کار (BPM)

نا امیدی

Don Moris مدیری در ” تحول کار من” است که یک BPM و معماری آنلاین کسب و کار است. با تحقیقی که روی میزان شکست پروژه IT و BPM انجام دادیم, منابعی یافتیم که ادعا میکنند 50% یا حتی بیشتر پروژه های IT  و تعداد زیادی از پروژه های BPM به موقع تحویل داده نمیشوند یا قابلیت های مورد انتظار ارائه نمیشود. ما میدانیم میزان شکست بالا بود اما مردد بودیم. ما دوباره چک کردیم و همکاری زیادی در بین آمارهای ارائه شده در مکان های مختلف پیدا کردیم تا تعداد را باور کنیم.

اگر پروژه ها یBPM  بازگشت سرمایه را نشان نمیدهند نمیتوانند انتظار شور و شوق داشته باشند. اما نیل موریس می گوید که این تکنولوژی نیست که به مشکل برمیخورد بلکه ای این مهارت های فردی در استفاده از تکنولوژی مدرن هستند. دقیقا” مانند میراث تکنولوژی, عرضه کنندگان به کارکنان IT در استفاده از ابزارها آموزش میدهند. اگرچه ما فکر میکنیم این یک حرکت امیدوارکننده است اما افراد پس از اتمام دوره بی توجه میشوند و شرکت در دوره هیچ فردی را به یک متخصص تبدیل نخواهد کرد بلکه سال های زیادی از تجربه, آموزش و عملکرد خلاق شخصی فرد را به متخصص تبدیل میکند و چیزی کمتر از آن به دستیابی هدف منجر نخواهد شد.

 

سرمایه گزاری بیشتر

شاید دلایل زیادی وجود داشته باشد که چرا پروژه های IT مخصوصا” BPM از جریان خارج میشوند. حجم سرمایه در راهکارهای BPM در ابتدای پروژه ظاهر میشود و این به ضرر کل پروژه خواهد بود. بهبود مستمر کاملا” ادامه دار است. حمایت مالی پروژه ای که میخواهد دوام یابد و قطع حمایت پس از چند ماه هیچ فایده ای نخواهد داشت. بهبود مستمر مانند BPM شامل تغییر سریع نیست بلکه تغییر فرهنگی است: نوآوری بی اثر است. همانطور که پیتر دراکر گفته است: ” نو آوری یک ابزاری مختص کارآفراینان است. وسیله ای است که توسط آن از تغییرات به عنوان فرصتی برای کسب و کار ها و خدمات مختلف بهره برده میشود. شاید شما اولین بار در مسیر خود از نو آوری استفاده کنید اما کل دنیا از آن استفاده خواهند کرد , تکنولوژی تغییر خواهد کرد و کسب و کارهایی که راکد هستند سریعا” پس رفت خواهند کرد.

مدیریت فرایند کسب و کار (BPM)

راه کارها:

  1. اگر پروژه در ابتدا موفقیت آمیز باشد, به مدت طولانی وجود خواهد داشت اما زمانی که اشتیاق اولیه از بین برود شما باید به نگرش ها و رویکرد ها بپردازید نه به نرم افزارها;
  2. پذیرای تغییرات در سطح فرهنگی باشید;
  3. شما نباید فریب مغلطه هایی چون “هرچه گران تر و جدیدتر باشد بهتر است” را بخورید. اولین قانون استفاده هر تکنولوژی در کسب و کار این است که اتوماسیون استفاده شده کارایی را بیشتر خواهد کرد. دوم طبق نظر بیل گیتس ” اتوماسیون به کار برده شده در اجرای ناکارامد, ناکارامدی را چند برابر خواهد کرد”. جدیدترین تکنولوژی مانند آخرین تکنولوژی در صدد حل مشکلات بر می آید. شما نیازمند حل مشکلات در مسیر خودشان هستید وزمانی که شما در مسیر درست قدم برمیدارید, راه حل ها واضح و شفاف خواهند بود.

مدیریت فرایند کسب و کار (BPM)

نتیجه گیری:

بنابراین BPM یک اصل اساسی است که باید هر کسب و کاری با آن آمیخته شود.انجام صحیح , موفقیت را برای اتوماسیون بعدی تسهیل مینماید. حتی در سطوح پایین از زائدات و نارامدی جلوگیری خواهد کرد.

شبکه PEX به مدت چندین سال میزبان وبینارهای زنده BPM بوده است که درهر جایی و برای فردی قابل دسترس میباشد. در BPM مدیران در مورد جدیدترین قوانین بحث میکنند و حاضران جلسه میتوانند سوالات خود را به صورت مستقیم مطرح کنند. شبکه PEX  قصد دارد به اولین شبکه فراخوان مدیرانی تبدیل شود که حاضرند سازمان هایشان را به خوبی مدیریت کنند و ما به آموزش چنین افرادی متعهد هستیم.

من در طول زندگی با کارافرین های بسیاری کار کرده ام. تنوع کسب و کار هرگز توسط افرادی که به موسسات کسب و کار ها رفته اند ایجاد نشده است بلکه با افراد باهوشی شروع میشود که ایده های خوبی دارند و میتوانند آنها را عملی کنند. یکی از چیزهایی که راه موفقیت و شکست را جدا میکند, علاقه و اشتیاق افراد به یادگیری, تغییر و نوآوری است.

کسب و کارهای موفق در مورد فرهنگ و مدیریت ان هستند. هیچ تردیدی ندارم که بهترین کسب و کار آنهایی هستند که با محیط حاضر در ارتباط هستند و از اشتباهات شان درس میگیرند. BPM زنده, یکی از راه هایی است که شبکه PEX میتواند خدماتی را بوسیله آن به افراد ارائه دهد.

مدیریت فرایند کسب و کار (BPM)

https://www.processexcellencenetwork.com/business-process-management-bpm/articles/bpm-out-of-date-or-coming-of-age

 


برای آشنایی بیشتر می توانید دوره غیرحضوری مدیریت فرایندهای کسب و کار را شرکت کنید:

دوره مدیریت فرایند

مدیریت فرایندهای کسب و کارمقالات

BPMمدیریت فرایندمدیریت فرایند کسب و کارمدیریت فرایند کسب و کار (BPM)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *