معرفی کتاب Business process change

مدیریت فرایند

 

ترجمه Business process change a business process management guide for managers and process professionals  مدتی است شروع شده و به زودی در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت

در این کتاب فوق العاده به مطالب زیر پرداخته شده است:

فـهـرسـت

 

استراتژی ، زنجیره ارزش ، ابتکارات تجاری و مزیت رقابتی. 1

سازمان خود را درک کنید. 1

معماری کسب و کار 1

ارزیابی عملکرد فرآیندها 1

مدیریت فرآیند. 1

یک گروه مدیریت فرآیند تجارت در سطح اجرایی. 2

درک و دسته بندی مشکلات فرآیند. 2

مدلسازی فرایندهای کسب وکار 2

مدلسازی فعالیت‏ها 3

مدیریت و اندازگیزی یک فرآیند بخصوص کسب و کار 3

بهبود فزاینده با روش های Lean و Six Sigma. 3

یک روش جامع طراحی مجدد. 4

مطالعه موردی شرکت اتومبیل کرایه‏ای.. 4

ابزارهای نرم افزاری برای کار در حوزه فرآیند کسب و کار 4

طراحی مجدد مبتنی بر برنامه ریزی منابع سازمانی. 5

تغییر فرآیند مبتنی بر هوش مصنوعی. 5

آینده تجارت مدیریت فرآیند. 5

 

بخش اول: نگرانی های کل سازمان

استراتژی ، زنجیره ارزش ، ابتکارات تجاری و مزیت رقابتی

در این فصل ، ما می خواهیم برخی از روشهای تفکر و اصطلاحات مدیران در مورد سازمان‏هایشان را مورد بحث قرار دهیم. درک این موضوعات و مفاهیم برای مدیران فرآیند و دست اندرکاران این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا در نهایت از آنها انتظار می‏رود که معماری و فرایندهای کسب و کار را که از استراتژی‏ها، اهداف و ابتکارات توسعه یافته که توسط مدیران پشتیبانی می‏شود را توسعه دهند.

سازمان خود را درک کنید

در این فصل یک نمای کلی بر انواع مختلف فرآیند کسب و کار که شرکت ها در سطوح مختلف سازمان خود با آن سرو کار دارند، ایجاد خواهیم کرد. شرکتها از طرق مختلف اقدام به شروع فعالیتها در سطوح سازمانی میکنند. بعنوان مثال ، برخی، از روش BSC(کارت امتیازی متوازن) به منظور کمک به هم سویی اهداف شرکت‏ها و ارزیابی مدیران استفاده می کنند.

معماری کسب و کار

اصطلاح “معماری کسب و کار” می تواند بسیار گیج کننده باشد. در اواخر دهه 1970 ، هنگامی که گری راملر (Geary Rummler) برای اولین بارشروع به برگزاری دوره هایی  در خصوص چگونگی بهبود عملکرد شرکت نمود. او با همکاری تیمی از مدیران ارشد به منظور تحلیل مشکلات شرکت‏ها، در ابتدا چیزی طراحی کرد که آنرا “نقشه روابط” نامید و ما اکنون آن را نمودار سازمانی مینامیم.

ارزیابی عملکرد فرآیندها

این فصل بر اندازه گیری عملکرد فرآیند در سازمان تمرکز دارد. هر سازمانی به نوعی عملکرد خود را پیگیری می کند. برخی از آنها دارای سیستم های بسیار دقیق عملکرد اندازه گیری هستند که به آنها این امکان را می دهد که زمان واقعی انجام فعالیت های خود را تعیین کنند، در حالی که در اکثر روش های اندازه گیری و پیگیری فعالیت ها،  که روش های متنوعی را دنبال می کنند، در پایان هر هفته یا ماه بررسی فعالیت ها انجام  میشود.

مدیریت فرآیند

مدیران برای رسیدن به اهدافشان کارهای دیگران را برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت و کنترل می کنند. در این کتاب دو مفهوم در مورد مدیریت فرآیند وجود دارد که در خصوص آنها  بحث خواهیم کرد. مدیریت فرآیند را همراه با چگونگی درک مدیران ارشد از اهداف و فعالیتهای سازمان، در نظر خواهیم گرفت و به طور جداگانه، در مورد میزان تأثیر فعالیت های مدیران در موفقیت بخش خاصی از فرآیندهای کسب و کار بحث خواهیم کرد.

یک گروه مدیریت فرآیند تجارت در سطح اجرایی

این فصل به انواع فعالیت هایی که ممکن است یک گروه BPM سازمانی مدیریت کند ، متمرکز خواهد شد. سپس ، بررسی خواهیم کرد که چگونه Boeing Global Mobility Systems (GMS) یک کسب وکار کامل را از طریق فرایندها سازماندهی کرده است و خواهیم دید که چگونه گروه مدیریت فرآیند در Boeing GMS نقش اصلی و هماهنگ کننده را بازی می کند.

بخش دوم: ارتباطات سطوح فرآیندها

در قسمت دوم ، آنچه را که در تجزیه و تحلیل فرآیندها و انجام پروژه های طراحی مجدد و بهبود فرآیند دخیل است ، بررسی خواهیم کرد.


برای مطالعه ادامه مطلب روی اینجا کلیک کنید


مدیریت فرایند

مدیریت فرایندهای کسب و کارمقالات

Business process changeکسب و کارمدیریت فرایندمدیریت فرایندهای کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *