دوره آنلاین مدیریت فرایندهای کسب و کار

– مدیران فناوری اطلاعات سازمان ها
– طراحان و متولیان حوزه بهبود فرایندها در سازمان
– مدیران و کارشناسان فنی پروژه های یکپارچه سازی سیستم ها و فرایندها
-مديران و کارشناسان برنامه ريز و سيستم ها و روشها
-دانشحويان و فارغ التحصيلان صنايع، مديريت و IT
این دوره آنلاین شامل آموزش های زیر است:
۱.فرایند و مدیریت فرایند چیست؟ چه اهمیتی دارد؟ چه دستاوردهایی باید انتظار داشته باشیم؟
۲.چرخه عمر و متدولوژی های مدیریت فرایند و فازهای آن (مدلی بومی طراحی شده برای شرکتهای ایرانی- این مدل با مطالعه و تحقیق بر روی مدلهای معرف جهانی و استقرار در چندین شرکت دولتی و خصوصی بومی شده است)
3.اصول طراحی معماری فرایند و انجام آن مبتنی بر APQC
۴.آموزش استاندارد BPMN 2.0 و ابزار ویژوال پاردایم- همه با این ابزار کار می کنند و چند فرایند ترسیم می شود و شناسنامه فرایند آن تدوین می گردید. برای تمرین چند سناریو از پیش آماده شده است.
۵. آموزش تحلیل فرایند و همچنین تحلیل فرایند در ویژوال پارادایم و چگونگی طراحی وضع مطلوب- مشاهده نمونه انجام شده و فرمت سند بهبود و تحلیل در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد و طی دوره این سند تکمیل می گردید. همچنین با ویژوال پاردایم نیز به تحلیل فرایند پرداخته خواهد شد.
6. آماده سازی فرایند برای پیاده سازی در بستر BPMS – برای این موضوع ما سندی خاص را طراحی کرده ایم که واسط بین مدل فرایندی تحلیلگر و پیاده سازی فرایند توسط BPMSکار است. فرمت این سند در طی این دوره ها در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد و با هم برای حداقل یک فرایند سند را تکمیل می کنیم.
7. پیاده سازی فرایند در بستر BPMS– در بخش آخر با شاخص های انتخاب BPMS آشنا شده و آموختند چه طور یک BPMS مناسب برای سازمان انتخاب شود و بهترین BPMSهای در دسترس در ایران معرفی می شود. همچنین کار با دو BPMS به طور مقدماتی آموزش داده می شود و مراحل ساخت (مکانیزاسیون) یک فرایند در هر یک شرح داده خواهد شد.
نکته قابل توجه در این دوره استاندارد جدید DMN و همچنین RPA بود که در طی دوره با آن آشنا شد.
دوره های مدیریت فرایند ما بر حسب تجربیات اجرایی استقرار مدیریت فرایندهای کسب و کار در سازمان های متعدد طراحی شده و حتما طی دوره فعالیت های اجرایی آن را با هم تمرین خواهیم کرد و حداقل یکبار مراحل استقرار را برای حداقل یک فرایند پیش خواهیم برد.
ضرورت کارگاه
1 ) سازمانها در دورههای مختلف همواره با تغییراتی در کسب وکارهای و قوانین آنها مواجه بوده و هستند و برای حركت بسوی سرآمدی سازمانی، نيازمند تطبیق با این تغییرات و چالش ها می باشند به همین خاطر همواره با نگرش های متفاوتی روبرو خواهند شد، از آن جمله میتوان به توسعه سيستمهای كيفيت در يک سازمان اشاره نمود که باعث ايجاد نگرش نظاممند به فعاليت های جاری، بهبود عملكرد سازمان ، افزايش اطمينان مشتری به سازمان، كاهش فعاليت های غير ضروری و دوباره كاری ها و امكان ايجاد رقابت در بازارهای داخلی، منطقهای و جهانی می شود. برخی صاحب نظران، مسيری را برای اين كار پيش بينی میكنند كه از تأمين حداقلی اين نيازها مانند رعایت الزامات و استانداردهای ISO، آغاز می شود. در ويرايش جديد استانداردهای ISO 9000 در سطح جهان، بحث فرآيند و فرآيندگرايی جايگاه برجستهتری در ادبيات مديريتی پيدا كرده و طراحان برجسته نظامهای مديريتی نيز همواره بر اهميت نقش آن تاكيد دارند.
2) آغاز موفقیت زمانی است که ما مسیر تحقق هدف را بدانیم. برای تحقق هر هدف، ما سه نوع حوزه فعالیتی را باید در نظر بگیریم:
- مسیر مستقیم تحقق هدف یا زنجیره ارزش اصلی سازمان برای ما مستقیماً ارزش تولید میکنند.
- فعالیت های دیگری مانند جذب منابع انسانی و خدمات پشتیبانی که به حرکت زنجیره ارزش ما کمک میکنند و به طور غیر مستقیم ارزشساز هستند.
- فعالیتهای جهت ده که از انحراف از مسیر اصلی بواسطه برنامهریزی و نظارت بر آن، ممانعت میکنند.
از سوی دیگر میدانیم فعالیتهای متوالی که منجر به یک نتیجه خاص میشوند، یک فرایند نامیده میشود. در واقع بر خلاف تصور متخصصانی که کسب و کاری را راهاندازی میکنند و موفقیت را صرفاً در فعالیت های ارزشساز میدانند دوام و بقا و رشد هر کسب و کاری نیاز به توجه به فعالیتها در سه طبقه فرایندهای اصلی، پشتیبانی و مدیریتی دارد. کنترل و اداره نمودن این فرایندها، همان مدیریت فرایندهای کسب و کار است. بنابراین مدیریت فرایندهای کسب و کار با معماری و طراحی مسیرهای تولید ارزش و ایجاد جریانهای پشتیبان، عامل مهم موفقیت هر کسب و کار است.

3) اهمیت بحث ساده و روان سازی گردش کارها و فرایندهای سازمانی و تاکیدات محکم سازمان ها و مراجع بالادستی از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و ریاست جمهوری، آموزش و فرهنگ سازی در حوزه BPM و BPMS به عنوان مرحله اول و پیش نیاز اساسی اینگونه فعالیتها تلقی میگردد. این موضوع صراحتاً در بخشنامه دوره های آموزشی کارکنان دولت در حوزه فناوری اطلاعات صفحه 22 و 23 اشاره شده است.
4) مديريت فرآيندهاي كسب و كار به عنوان پرمخاطب ترين موضوع گوگل در زمينه سازمانی و فناوری اطلاعات بوده است و يكی از حوزه های پر درآمد در آينده است. نرخ رشد بازار کار مديريت فرآيند كسب وكار در آینده در تصویر زیر مشخص شده است:

نرخ رشد بازار کار مديريت فرآيند كسب وكار در آینده
چند آمار مهم ديگر!
97% سازمانهای اروپایی باور دارند BPM برایشان لازم است.
96% سازمانهای امریکایی به نحوی با BPM درگیر هستند.
بر اساس پژوهش گارتنر BPM الویت شماره 1 مدیران عامل است.


بخش اول: متقاعدسازی و آمادهسازی
- پنج نکته برای جایگاهسازی
- ده کلید متقاعدسازی جهت اجرای BPM
- فرایند و مدیریت فرایند چیست؟
- BPM چه کمکی به سازمانها میکند؟
- متدولوژیهای پروژه BPM
بخش دوم: قاببندی و شناسایی فرایندها
- احصا فرایند
- انتخاب اولین فرایند، میتواند عامل موفقیت پروژه شود!
- زنجیره ارزش سازمان را ترسیم کنید.
- طبقهبندی فرایندها
- سطوح فرایندی
- مدلهای مرجع – کارعملی – طراحی نقشه فرایندی و معماری فرایند
- مدلسازی
-
- استاندارهای مدلسازی و تشریح BPMN 2.0 – کارعملی – دو مرحله مدلسازی فر ایند
- ابزارهای مدلسازی و معرفی کاربردی VISUAL PARADIGM – کارعملی – مدلسازی فر ایند
بخش سوم: سازمان ما در چه شرایطی قرار دارد؟
- شناسایی شاخصها
- شناسنامه فرایند کارعملی – تدوین شناسنامه فرایند
- اندازهگیری وضع موجود
بخش چهارم: تحلیل شکاف و طراحی وضع مطلوب
- اندازهگیری بلوغ سازمانی
- تجزیه و تحلیل فرایند کارعملی – تحلیل فرایند مدلسازی شده
-
- ماتریس CRUD
- ماتریسRACI
- Diagram Matrix
- متحرکسازی
- شبیهسازی
- طراحی راهکار بهبود
- تعیین اقدامات اجرایی
- اجرای راهکار بهبود
- تهیه گزارش
بخش ششم: ارزیابی و بهبود مستمر
- اندازهگیری و ارزیابی
- طراحی اقدامات پیشگیرانه
- بازنگری و بازطراحی
- اجرا
- نسلهای سیستمهای اطلاعاتی
- ابزارهای BPMS
- جایگاه BPMS
- مراحل تولید نرمافزار
- گزارشگیری در BPMS

تیم ما در سازمان دولتی و خصوصی بسیاری به عنوان مدرس، مشاور و یا ناظر در حوزه مدیریت فرایندهای کسب و کار فعالیت داشتهاند. ما می توانم به شما کمک کنم تا با استفاده از توانمندیهایی که شما به دست میآورید، با کارکنان سازمانتان پروژه مدیریت فرایندهای کسب و کار را در سازمانتان استقرار دهید.
ما این کار را از طریق ارائه آموزش های کاملا کاربردی، عملیاتی و نظارت بر اجرای آن با ارائه آموزش و خدمات مربیگری انجام میدهیم.
- مدرس سازمان مديريت صنعتي، سماتک، خانه صنايع، بامداد و ….
- نويسنده کتابهاي:
- نقشه راه مديريت فرايندهاي کسب و کار
- مدیریت و توسعه کسب وکار مبتنی بر APQC
- رابطه ايزو و مديريت فرايند
- تحزيه و تحليل فرايندها
- آموزش کاربردی ویژوال پاردایم
- مدیریت فرایند و برای مدیران
- سیستمسازی کاربردی کسب و کار
- مدیر پروژههای تحلیل و طراحی سامانههای ملی کشور (سامانه استعلامات، پنجره واحد زمین)
- مشاور و مدیر پروژههای مدیریت فرایندها در زیر مجموعههای وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری تهران
مشاور، مجری، ناظر و ارزیاب پروژه استقرار مدیریت فرایندهای کسب و کار در شرکتهای خصوصی مانند پالايش گاز ايلام، پالایش گاز سرخون و قشم، پارک فناوری پردیس، بیمه آرمان، فننیرو، فناوران پیشخوان، رسا تجارت، صنایع فلزی، مترا، همکاران رهپویان و ….
لینک دانلود رایگان دوره مدیریت فرایند بعد از ارسال فرم توسط شما، برای دانلود نمایش داده خواهد شد