اتوماسیون هوشمند (IA)

Manager Technician Industrial Engineer working and control robotics with monitoring system software and icon industry network connection on tablet. AI, Artificial Intelligence, Automation robot arm machine in smart factory on blue digital background, Innovative and futuristic technology.


اتوماسیون هوشمند (IA)

اهمیت آزاد کردن پتانسیل اتوماسیون فرآیند با اتخاذ تکنولوژی های اتوماسیون، در درجه اول در این است که سازمان ها می توانند هم کارایی عملیاتی و هم ROI را به کمک آن افزایش دهند.

اتوماسیون هوشمند (IA)، یعنی استفاده ترکیبی از اتوماسیون رباتیک فرآیند (RPA) و هوش مصنوعی (AI)، ابزاری حیاتی است که توسط کسب و کارها برای افزایش بازده اقتصادی و بهره وری عملیاتی مورد استفاده قرار می گیرد. IA  با به حداقل رساندن کار دستی، کارمندان را قادر می سازد تا توجه خود را به وظایفی که ارزش بیشتری به کسب و کار آنها می بخشد متمرکز کنند. در این مطلب با توجه به یافته های اخیر انجمن PEX Network در رابطه با اتوماسیون هوشمند   (IA)تحت عنوان : Intelligent Automation: RPA and AI Report 2020 ، برخی از بهترین اقدامات و روندهای پیشرو را در دنیای اتوماسیون بررسی می‎نماییم.

اجرای یک برنامه مهم و موفق  RPA در داخل سازمان نیاز به آگاهی از وضعیت مناسب در مورد فرآیندهای شرکت و تمایل به حل هر نوع مشکل موجود خواهد داشت. استفان بلاسیلی، مدیر اجرایی ابتکارات و تولید ناب سازمانی در  EDP Renewables، که سه سال گذشته را صرف نظارت بر برنامه های شرکت انرژی کرده است، می گوید: “قبل از انجام چنین برنامه مهمی، باید واقعاً درک کنیم که چگونه کارهای کارمندان بین فرآیندهای ساختار یافته و غیر قابل انعطاف تقسیم شده است؛ تا اینکه بتوانیم بر روی موضوع دانش و اتوماسیون کارهایی که هنوز هم به نیروی انسانی نیاز دارند، متمرکز شویم “.

پس از اینکه RPA همراه با هوش مصنوعی پیاده سازی شد، می توان به کمک آن مقدار زیادی از داده ها را مدیریت و تجزیه و تحلیل نمود و وقت نیروی کار انسانی را برای تمرکز بر وظایفی که برای کسب و کار ارزش افزوده فراهم می کنند، افزایش داد. به این ترتیب با فعال نمودن اتوماسیون هوشمند (IA)، ROI کسب و کارها نیز افزایش پیدا خواهند کرد.

در شرکت بیمه  AON، طبق بررسی های انجام شده تیم تحلیل فرآیند، کارمندان 80 درصد از وقت خود را صرف ورود دستی داده های تولید شده از اپلیکیشن مورد استفاده مصرف کنندگان می کردند. Vipul Vohra، معاون سابق رئیس جمهور، رئیس کیفیت و بهبود مستمر این شرکت، می گوید: “ما توانستیم بزرگترین اپلیکیشن های خود را به صورت خودکار انجام دهیم. در اولین سال اجرای RPA بازدهی در حدود 22 میلیون دلار بوده است. ”

با توجه به اینکه تکنولوژی  RPAاکنون در مرحله بلوغ قرار دارد، بحث در مورد کاربرد آینده آن در ترکیب با هوش مصنوعی به وجود آمده است. از  RPAمی توان برای جمع آوری خودکار اطلاعات جمع آوری شده استفاده کرد و آنها را به طور مستقیم به یک موتور هوش مصنوعی تغذیه نمود. و یا اینکه هوش مصنوعی می تواند داده کاوی را انجام داده و نتیجه را برای پردازش به RPA تغذیه نماید. این به معنی استفاده از پتانسیل اتوماسیون هوشمند (IA) است.

از نظر مدیر خدمات فنی EMEA در HelpSystems آقای دونی مک کول؛ یک قضیه روشن است و چنین اظهار می‎دارد که: “به عقیده من در آینده RPA و AI به صورت یک تکنولوژی واحد با هم ادغام خواهند شد.” وی خاطر نشان نموده است که:”در پایان سال، شاهد افزایش موارد استفاده شرکت های باتجربه و شناخته شده هستیم که از ترکیب  RPA و AI استفاده می کنند و از ادغام آنها به اتوماسیون هوشمند (IA) دست می یابند.”

 

 

منبع:

https://www.processexcellencenetwork.com/rpa-artificial-intelligence/articles/the-importance-of-unlocking-the-process-automations-potential

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *